Wycieczki

ROK 2021/2022

WYCIECZKA KLAS II

Dnia 7 października 2021r. klasy drugie wybrały się na pierwszą wspólną, długo wyczekiwaną wycieczkę autokarową. Wczesnym rankiem zebraliśmy się na placu szkolnym, by tuż po sprawdzeniu obecności ruszyć w kierunku Łososiny Dolnej, gdzie miał miejsce nasz pierwszy punkt wycieczki – lotnisko. Na miejscu czekało na nas dwóch panów Krzysiów – jeden pan kierownik, drugi – pan mechanik i jednocześnie pilot, który z wielkim zaangażowaniem dzielił się z nami swoją wiedzą konieczną do realizacji pasji jaką jest lotnictwo. Każdy z nas miał również możliwość wsiąść za stery prawdziwego samolotu. Na koniec wizyty Panowie pozwolili nam również pokarmić daniele, których hodowla jest tuż przy hangarach. Kolejna przygoda czekała na nas w Bartkowej.  Podczas rejsu statkiem po jeziorze Rożnowskim, mogliśmy podziwiać malownicze krajobrazy jesiennej szaty roślinnej. Ostatnim punktem wycieczki był rodzinny park rozrywki Labiland w Skrudzinie. Pośród wielu atrakcji każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Dla lubiących łamigłówki były ekstra duże szachy, labirynt z zagadkami, unihokej, mini golf, kręgle plenerowe. Dla tych co lubią coś bardziej ekstremalnego nie brakło zjazdów tyrolką, wspinaczki pod czujnym okiem instruktora, czy mini parku linowego oraz wielu, wielu innych atrakcji.  Po długim dniu, pełnym przygód i niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do naszej Laskowej. Mamy nadzieję, że to dopiero początek wielu wspólnych wycieczek.

WYCIECZKA KLASY 5A I 5B DO  NOWEGO WIŚNICZA I NIEPOŁOMIC

W dniu 28.09.2021 odbyła się wycieczka klasy 5a i 5b do  Nowego Wiśnicza i Niepołomic. W Nowym Wiśniczu uczniowie zwiedzili XIV wieczny Zamek Lubomirskich  oraz  udali się w wirtualną podróż w czasie, podczas której zobaczyli wnętrze i życie mieszkańców. Była to bardzo ekscytująca i niezapomniana podróż. Uczniowie mieli również okazję poznać zjawiska astronomiczne w Młodzieżowym Obserwatorium Astronomicznym im. K. Kordylewskiego w Niepołomicach.

ROK 2019/2020

WYCIECZKA WSPOMNIEŃ - Wadowice - Kraków „Z życia Karola Wojtyły” - SZLAKIEM ŚW. JANA PAWŁA II

W dniu 26 października klasy 4a, 4b i 5a wybrały się na wycieczkę do Wadowic i Krakowa.

Pierwszym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Jana Pawła II w Wadowicach

Dzięki multimedialnej ekspozycji rozmieszczonej na ponad 1000 m2 powierzchni, zapoznaliśmy się z całą drogą życiową św. Jana Pawła II. W sercu muzeum jest mieszkanie Wojtyłów, w którym Karol przyszedł na świat i przeżył 18 lat. Wewnątrz zobaczyliśmy oryginalne eksponaty związane z rodziną Wojtyłów.

Następnie udaliśmy do Kleczy Dolnej gdzie postanowiliśmy poszerzyć swoją wiedzę na temat pszczelarstwa

Interaktywne Centrum Pszczelarstwa APILANDIA to jedyne takie miejsce w Polsce, gdzie w tak profesjonalny sposób można zapoznać się z tematem pszczół i tajnikami ich życia.

W pierwszym etapie zwiedzania POZNANILIŚMY ZNACZENIE I ROLĘ PSZCZÓŁ, nie tylko dla człowieka, ale również dla funkcjonowania roślin oraz zwierząt.

W drugim etapie zgłębiliśmy TAJNIKI ZAWODU, a także wcieliliśmy się osobiście w ŻYCIE PSZCZELARZA.

W trzecim etapie zwiedzania podziemi zobaczyliśmy BARWNE OBRAZY I NIEZWYKŁE POKAZY MULTIMEDIALNE, dzięki którym ukazane zostały sekrety z życia pszczół i ich zachowań, zarówno w ulu, jak i poza nim. W sposób szczególny przybliżono nam tutaj PRACĘ PSZCZOŁY MIODNEJ.

Po wyjściu z podziemi czekała na nas nowoczesna i wzorowo wyposażona pasieka, która umożliwiła nam spacer wśród uli i zaznajomienie się z gatunkami roślin miododajnych.

Na koniec każdy mógł zrobić sobie świecę z prawdziwego wosku i skosztować miodu spadziowego i kwiatowego.

Kolejnym etapem naszej wędrówki był Kraków, gdzie w kinie Bonarka City Center oglądnęliśmy film pt. "Był sobie pies 2" kontynuację niezwykle wzruszającej i pełnej humoru opowieści o wielkiej przyjaźni człowieka i psa.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy późnym wieczorem do domu.

WĘDRUJEMY SZLAKIEM PAPIESKIM – WYCIECZKA KLAS SZÓSTYCH NA MOGIELICĘ

21 października klasy 6a i 6b uczestniczyły w wycieczce na Mogielicę. Szczyt tej góry ma 1170 m. n. p. m. i jest najwyższym szczytem Beskidu Wyspowego.  Ten długo oczekiwany poniedziałek okazał się idealnym dniem na pieszą wycieczkę. O godzinie 7.45 wszyscy zebraliśmy się na parkingu przed szkołą i stamtąd wyruszyliśmy na tę cudowną wycieczkę. Towarzyszyła nam trójka nauczycieli Pani Magdalena Gołąb, Pani Zuzanna Pogwizd oraz Pan Wojciech Karteczka. Autokar przywiózł nas na parking na przełęczy Rydza - Śmiałego. Znajduje się tam kamienny obelisk z 1938 r., oraz krzyż, postawione na pamiątkę walk Legionów Polskich. Jest to tzw. Pomnik Spotkania Pokoleń oraz Krzyż Piłsudskiego.
Z wielu tras wybraliśmy tę krótszą, lecz bardziej wymagającą im. Leopolda Węgrzynowicza. Ruszyliśmy zielonym szlakiem. Weszliśmy do lasu, którym szliśmy przez kilka minut. Po jego opuszczeniu naszym oczom ukazało się niewielkie osiedle z kilkunastoma domami. Przeszliśmy między nimi asfaltem i rozpoczęliśmy właściwe podejście na Mogielicę. Widoki z polany przez którą szliśmy były cudowne. Po jej przejściu zaczęło się ostre podejście pod górę. To był chyba najtrudniejszy odcinek na naszym szlaku. Trwał on kilkanaście minut, a i tak można się było spocić. Jednak ten trud został wynagrodzony, ponieważ widok z kolejnej polany zapierał dech w piersiach. Można było zobaczyć między innymi Gorce i Beskid Żywiecki z Babią Górą. Jesteśmy już na terenie rezerwatu, do zdobycia celu zostało jeszcze kilkanaście metrów. Na szczycie ukazała się wysoka wieża widokowa. Niestety  ze względu na bezpieczeństwo nie można było na nią wejść, ale i tak pięknem widoków zachwycali się wszyscy. Po odpoczynku i świetnej zabawie ruszyliśmy w drogę powrotną, mijając Krzyż Papieski przy którym robiliśmy zdjęcia, oraz dalej Krzyż Partyzancki  na Wyrębisku. Zdecydowanie mniej męczące było zejście jednak nie obeszło się bez upadków. Na końcu trasy czekał na nas autokar który zawiózł nas pod szkołę. Dzięki pięknej pogodzie i miłej atmosferze wszyscy uważamy, że ta wycieczka była bardzo udana.

Szymon Rokiciński klasa 6a

WYCIECZKA KLAS II I TRZECIEJ "A"

Kolejny tydzień października dla klas drugich i trzeciej ''a" zakończył się wspaniałą przygodą, ponieważ pojechaliśmy na wycieczkę. Rano czekaliśmy z niecierpliwością na autokar aby zająć miejsca. Najpierw ruszyliśmy do Nowego Sącza na film pod tytułem " Był sobie pies 2''. Była to historia opowiadająca losy psa i rodziny u której mieszkał. Były tam momenty bardzo smutne, dlatego czasem jak sobie o tym pomyślę to kręci mi się łza w oku. Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie muzeum i Ołtarza Papieskiego. Tam mogliśmy kupić sobie pamiątki. Ostatnim punktem wycieczki były zabawy na placu. To był niezapomniany dzień.

Amelia Jelonek

WYCIECZKA  KLASY 3A I 3B

23 września 2019r. w poniedziałek razem z klasą 3b pojechaliśmy na wycieczkę. Pierwszą atrakcją, którą zwiedziliśmy była wieża widokowa zbudowana na szczycie stacji narciarskiej Słotwiny Arena wśród lasów pasma Jaworzyny Krynickiej, w koronach wysokich drzew. Zbudowana jest z drewna akacjowego, a jej ścieżka spacerowa ma długość 1030m. Na wieżę dostaliśmy się kolejką krzesełkową. Widok z wieży był niesamowity, a spacerując ma się wrażenie, że idzie się w stronę chmur. Po spacerze w chmurach udaliśmy się do centrum Krynicy na deptak, oraz do pijalni wód leczniczych. Było to niesamowite miejsce pełne pięknych kwiatów i zielonych roślin. Następnie wyjechaliśmy kolejką szynową  na Górę Parkową, gdzie podziwialiśmy widoki i zjeżdżaliśmy z bardzo wysokich zjeżdżalni. Zabawa była szalona. Kolejne miejsce, które odwiedziliśmy to Muszyna – Ogrody Smaków gdzie podziwialiśmy  roślinność ,piękne strumyki, fontanny i posągi pór roku. Na końcu byliśmy w Tyliczu w mini ZOO. Wycieczka była fantastyczna, długo będziemy ją wspominać.

Aleksandra Sieja.

ROK 2018/2019

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI DO WARSZAWY

W dniach od 27 do 29 maja 2019 r. odbyła się trzydniowa wycieczka do stolicy naszego kraju - Warszawy. Pojechali na nią uczniowie klas 7 i 8 z wychowawcami.

27 maja nad ranem (o godz. 3.00) przed szkołą czekał na nas autokar Biura Podróży „Austral” z Nowego Sącza. Nim wyruszyliśmy w drogę, przywitała nas Pani Kasia Wójcik, która była naszym przewodnikiem. Do Warszawy dojechaliśmy około godziny 10.00.

Naszym pierwszym celem było Muzeum Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki. Przemierzając kolejne pomieszczenia, poznawaliśmy trudną historię życia Polaków w PRL-u. Najbardziej wzruszyła nas ekspozycja w sali nr 7 zatytułowana „Golgota”, upamiętniająca męczeńską śmierć kapelana warszawskiej „Solidarności”. Potem udaliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie zobaczyliśmy pomnik Fryderyka Chopina, Pałac na Wyspie, Starą Oranżerię oraz Amfiteatr. W ogrodzie założonym przez króla Stanisława Augusta Poniatowskiego spacerowaliśmy ścieżkami i alejkami wśród pięknych drzew, kwiatów, które bardzo ładnie komponowały się z wszystkimi zabytkami. Następnie pojechaliśmy na Starówkę. Stare Miasto kryje w sobie magię, urzeka każdego turystę, który spaceruje wąskimi uliczkami pośród zabytkowych kamieniczek. Rynek Starego Miasta wraz z pomnikiem Syrenki - symbolem Warszawy; ul. Freta, gdzie znajduje się w starej zrekonstruowanej XVIII-wiecznej kamienicy Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie; Barbakan oraz Plac Zamkowy, na którym stoi okazała kolumna króla Zygmunta III Wazy, sam zamek…. To wszystko trzeba po prostu zobaczyć. Poszliśmy również przed Pałac Prezydencki, do którego niestety nie mogliśmy wejść, a później udaliśmy na ulicę Wiejską, gdzie zwiedziliśmy budynek Sejmu, zostaliśmy oprowadzeni po wszystkich dostępnych dla zwiedzających salach.

Po bardzo wyczerpującym dniu udaliśmy się do hotelu “Relaks”. Po zameldowaniu się i rozpakowaniu naszych bagaży udaliśmy się na pyszną obiadokolację.

Następnego dnia po śniadaniu, o godz. 9.00, wyjechaliśmy do Wilanowa. Pałac nas zachwycił; to barokowa perełka. Król Jan III Sobieski – pogromca Turków spod Wiednia, mieszkał w nim razem ze swoją ukochaną żoną Marysieńką. Zobaczyliśmy piękne apartamenty króla i królowej Marii Kazimiery. W Sali Białej obejrzeliśmy wizerunki kolejnych właścicieli pałacu oraz osób z nimi związanych. Nasz kolega – Kacper Gonet na chwile nawet mógł poczuć się jak dworzanin króla Jana, bo przewodnik - w celu przybliżenia nam tej epoki, pozwolił mu przywdziać strój z epoki. W Wilanowie mieliśmy czas na zakup lodów i pamiątek. Oczywiście przed pałacem każdy uczestnik robił sobie grupowe oraz indywidualne zdjęcia. Kolejnym punktem w programie naszej wycieczki do stolicy było zwiedzenie Pałacu Kultury i Nauki, gdzie wyjechaliśmy na taras widokowy i podziwialiśmy panoramę miasta. Potem poszliśmy do Złotych Tarasów, (kompleks handlowo-biurowo-rozrywkowy znajdujący się w Śródmieściu Warszawy). Każdy uczestnik wycieczki miał godzinę czasu na zakupy i na krótki posiłek. Po odpoczynku udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernika, gdzie mieliśmy dwie godziny na zwiedzanie i przeprowadzenie wielu ciekawych doświadczeń. Na pewno każdy uczeń był zadowolony z tego punktu wycieczki.

W ostatnim dniu naszej wycieczki o godz. 7.30 zjedliśmy śniadanie, wymeldowaliśmy się z hotelu i pojechaliśmy na PGE Stadion Narodowy, po którym oprowadzał nas przewodnik. Zobaczyliśmy trybuny, szatnie naszych piłkarzy, salę konferencyjną, lożę VIP, taras widokowy. Potem pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Multimedialna ekspozycja oddaje atmosferę powstańczej stolicy, pokazuje nie tylko militarne dzieje 63 dni walki i życie codzienne ludności cywilnej, ale także opisuje powojenny terror komunistyczny. Spacerując po granitowym bruku wśród gruzów zniszczonej stolicy, słuchaliśmy opowieści o heroizmie powstańców i oglądaliśmy niezwykłe pamiątki. Każdy uczestnik wycieczki miał możliwość zerwania kartek z pamiętnika oraz notatek, które powstańcy warszawscy zapisywali we wszystkich dniach powstania. Naszym zdaniem muzeum jest bardzo doskonale wyposażone, lecz przewodnik, który nas oprowadzał, niestety, nie pokazał nam wszystkich eksponatów i nie opowiedział ciekawie o przebiegu powstania; byliśmy zawiedzeni. Potem  udaliśmy się na Zamek Królewski; nasze zwiedzanie trwało około godziny. O 15.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną. O godz. 23.00 dojechaliśmy do Laskowej, na placu przed szkołą witali nas stęsknieni rodzice.

Wycieczka bardzo nam się podobała i mamy wiele miłych wspomnień i przeżyć związanych z Warszawą. Wierzymy, że uda nam się jeszcze kiedyś zobaczyć to miasto. Na pewno kolejnym razem też spotkamy kogoś, kogo znamy z telewizji. Tym razem mieliśmy okazję miło porozmawiać z Panią Grażyną Zielińską, słynną babką z „Rancza”.

Emilia Ceglarek

{{gallery:555))

ZWIEDZILIŚMY STOLICĘ TATR

W piękny i upalny dzień, 4 czerwca br., 41-osobowa grupa uczniów z naszej szkoły wzięła udział w wycieczce do Zakopanego. Był to programowy wyjazd klas trzecich, który został zorganizowany przez wychowawców. Wolne miejsca chętnie zapełniły dzieci z klas pierwszych oraz czwartych.

Punktualnie o godz. 7.00 autokar wypełnił się uradowanymi dzieciakami. Po dwóch  godzinach jazdy dotarliśmy do celu podróży i pod opieką Pana przewodnika wyruszyliśmy na szlak TPN w kierunku Rusinowej Polany oraz Wiktorówek. W trakcie wędrówki dopisywała nam pogoda i dobry humor, którego nieustannie dostarczał nam przewodnik. Pełnymi dowcipu i ciekawostek opowieściami rozbudzał nasze zainteresowanie Tatrami.

Kolejnym punktem naszej wyprawy było zwiedzenie skoczni narciarskich, które wywarły na wszystkich ogromne wrażenie. Będąc w Zakopanem nie mogliśmy nie wstąpić do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach oraz do ołtarza papieskiego (przy którym sprawował mszę św. Jan Paweł II podczas jednej z pielgrzymek do Polski, przeniesiony spod skoczni), który usytuowany jest  w sąsiedztwie kościoła. Wiele emocji dostarczył wyjazd na Szymoszkową wyciągiem krzesełkowym. Spacerując, podziwialiśmy panoramę Tatr. Dokonaliśmy również zakupu pamiątek i kolejką zjechaliśmy do miasta. Spacerując po Krupówkach, zwiedzaliśmy Zakopane. Z zaciekawieniem oglądaliśmy stragany, oferujące produkty regionalne i folklorystyczne. Choć naszej wycieczce towarzyszyły tłumy turystów, nie przeszkadzało nam to wcale, a pyszne lody dostarczyły w ten upalny dzień oczekiwanego ochłodzenia. Wracając do Laskowej zatrzymaliśmy się w Nowym Targu przy McDonaldzie, aby posilić się po całodniowej wyprawie. Trochę zmęczeni, ale pełni wrażeń i emocji dotarliśmy do szkoły, gdzie już czekali na nas rodzice.

Mamy nadzieję, że w klasie IV będą wycieczki równie ciekawe jak ta. Serdecznie dziękujemy Pani Renacie Dudziak, która zechciała pomóc nam w opiece na dziećmi, Pani Agnieszce Florek - mamie Arka oraz Paniom praktykantkom.

Krystyna Grzegorzek, Maria Biedroń

KRYNICA - WYCIECZKA KLAS I

Dnia 24 maja 2019 r. uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w wycieczce do Krynicy. W programie wycieczki zaplanowano udział w premierze filmu "Panda i Banda", zwiedzanie muzeum zabawek, spacer krynickim deptakiem oraz pobyt w pijalni wód. Nie mogło zabraknąć czasu poświęconego na zakup pamiątek. Wszyscy uczniowie wspaniale się bawili pamiętając o zasadzie kulturalnego i bezpiecznego zachowania, za co należy się im pochwała.

WARSZAWA - WYCIECZKA KLAS VII i VIII

WYCIECZKA KLAS CZWARTYCH.

22 maja 2019 roku uczniowie klas czwartych pod opieką Pani Anny Guzik, pana Janusza Wrony i pana Wojciecha Karteczki udali się na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Podczas jednodniowej wycieczki po najmniejszym parku narodowym w Polsce poznaliśmy pełne uroku tereny Doliny Prądnika.

Jednym z punktów naszej wędrówki było wejście do Groty Łokietka.  Podziwialiśmy piękne  i oryginalne nacieki skalne, poznając przy tym ciekawostki przyrodniczo- historyczne.  Zwiedzaliśmy Salę Rycerską, tzw. Kuchnię i Sypialnię, w której według legendy ukrywał się książę Władysław Łokietek przed pościgiem króla czeskiego Wacława II.

Odwiedziliśmy miejscowość Ojców z ruinami XIV wiecznego zamku i multimedialną ekspozycją przyrodniczą, która pozwoliła nam lepiej poznać faunę  i florę tego parku.

W drodze powrotnej przeszliśmy przez Bramę Krakowską, widzieliśmy Źródełko Miłości         i słynną grupę skalną zwaną „Rękawicą.

Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na zamek w Pieskowej Skale oraz pod Maczugę Herkulesa, gdzie zrobiliśmy  ostatnie już tego dnia pamiątkowe zdjęcie.

Do domu wróciliśmy w doskonałych humorach i ze wspaniałymi wspomnieniami.

PIENINY - WYCIECZKA KLAS V

W dniach od 16 do 17 maja klasy 5b, 5a i 6b pojechały na wycieczkę w Pieniny. Pogoda im dopisała. W pierwszy dzień zwiedzili: Pieniński Park Narodowy, ruiny zamku Czorsztyn oraz przepłyneli jezioro Czorsztynskie gondolą. Wieczorem odbyło się wspólne ognisko. Nocowali w schronisku pod Durbaszką. Drugiego dnia wybrali się na najwyższą górę w Pieninach - Wysoką.
Po zejściu pojechaliśmy autobusem do Szczawnicy. Tam mogli kupić różne pamiątki oraz wstąpić do pijalni wód. Wszyscy byli zadowoleni z wycieczki I z pewnością jeszcze raz by się tam wybrali.

MOGIELICA ZDOBYTA!

20 września br. Uczniowie klas VII a i VII b uczestniczyli w wycieczce na Mogielicę (1170 m n.p.m.) Jest to najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego i jeden z ciekawszych szczytów należących do Korony Gór Polski.

Jeden z ostatnich dni lata okazał się być idealny na górską wyprawę. Długo wyczekiwana wycieczka stała się faktem. Już o 7:30 zebraliśmy się na parkingu przy szkole i stamtąd wyruszyliśmy w drogę pod czujnym okiem wychowawczyń: Pani Anety Szewczyk, Pani Pauliny Szewczyk-Gąsiorek oraz wuefisty Pana Tomasza Zawady.

Możliwości wejścia na Mogielicę jest bardzo dużo. My wybraliśmy jedną z krótszych, lecz bardziej wymagających technicznie tras. Prowadzi ona z Przełęczy Rydza-Śmigłego w Chyszówkach. Pieszą wędrówkę rozpoczęliśmy od modlitwy w intencji żołnierzy AK, których pamiątkowy obelisk znajduje się na starcie trasy. Uczniowie zapalili również znicz, będący wyrazem wdzięczności za walkę narodowowyzwoleńczą, upamiętniając tym samym setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

W dobrym nastroju i zastraszającym (szczególnie dla opiekunów) tempie ruszyliśmy by zdobyć szczyt. Początkowy zapał opadł u niektórych już po pierwszym wymagającym podejściu. Trasa była niezwykle przyjemna i malownicza. Pomimo 28 stopni na termometrze, odczuwalna temperatura była niższa, dzięki odpowiedniej wilgotności powietrza.

Dłuższą przerwę na drugie śniadanie urządziliśmy na pięknej polanie Wyśniakówka. Tutaj mieliśmy sposobność podziwiania Ćwilina i Śnieżnicy. Jest to idealne miejsce na krótki odpoczynek przed ostatnim, ostrym podejściem pod wyraźnie widoczną stąd wieżę widokową na szczycie Mogielicy. Po drodze mieliśmy okazję podziwiać Stół Zbójnicki. Jest to zbudowana z piaskowców niewielka ambona skalna, bardzo wytrzymała, o czym przekonali się niektórzy uczniowie.

Na szczyt wkroczyliśmy z wielkim entuzjazmem. Opiekunowie szybko rozdysponowali zadania pomiędzy uczniów. Jedni szukali chrustu na ognisko, drudzy patyków do upieczenia kiełbasek a jeszcze inni robili pamiątkowe zdjęcia.  Byli też chętni, którzy zbierali znajdujące się na szczycie Mogielicy śmieci – brawo ONI!

Po sprawnym upieczeniu kiełbasek posprzątaliśmy i udaliśmy się na polankę z krzyżem papieskim. Stąd również rozciąga się panorama Pasma Radziejowej, Gorców i Tatr Wysokich. Następnie stromym zejściem udaliśmy się na Polanę Stumorgową prowadzącą do Szczawy lub Półrzeczek. Polana przyprawia o zawrót głowy. Byliśmy pod wrażeniem jej uroku i powierzchni (jest to największa polana w Beskidzie Wyspowym). To tutaj corocznie w ostatnią niedzielę sierpnia odbywają się Złazy Turystyczne w ramach akcji „Odkryj Beskid Wyspowy”.

W drogę powrotną wyruszyliśmy po 12. Wracaliśmy również zielonym szlakiem prowadzącym do Przełęczy Rydza-Śmigłego, gdzie czekał na nas Pan Stanisławczyk.

Pomimo obaw, że wyprawa może być wyczerpująca, możemy stwierdzić, że daliśmy radę. Już snujemy kolejne plany dotyczące zdobycia kolejnego szczytu należącego do Korony Gór Polskich. Być może będzie to Turbacz? Hmmm zobaczymy.:) P.S.-G.

ROWEREM ZWIEDZAMY ŚWIAT!

Dnia 18 września odbyła się wycieczka rowerowa przez Nadole do sąsiedniej miejscowości Jaworzna.

Klasy 6b i 5b Szkoły Podstawowej w Laskowej, we wtorek z samego rana wyruszyły na wycieczkę rowerową. O godzinie 8:00 rano wychowawcy  Zuzanna Pogwizd i Irena Matras-Kotlarz oraz opiekunowie: Dominik Mordarski  i Tomasz Zawada, sprawdzili osprzęt przy rowerach oraz przydzielili kamizelki i elementy odblaskowe. Po sprawdzeniu obecności wraz z pięknym słońcem i w dobrych humorach,  wyruszyliśmy drogą przez Nadole w kierunku Jaworznej.  Po drodze podziwialiśmy piękne jeszcze letnie widoki okolicznych pól i lasów. Pierwszy krótki przystanek  zrobiliśmy koło kortów tenisowych a  kolejny już na miejscu naszej wyprawy u Państwa Ewy i Zbigniewa Marciszów. Po zaparkowaniu rowerów  ruszyliśmy pieszo na stadion Jaworzanki, gdzie odbył się zacięty  mecz piłki nożnej, który sędziował pan Tomasz Zawada. Nad stadionem mogliśmy zobaczyć pasące się daniele oraz owce i barany kameruńskie. Koło godziny 11: 30 spacerem wróciliśmy do miejsca naszego postoju. Po drodze spotkaliśmy  stojącą przy drodze przyczepę po brzegi wypełnioną różnokolorowymi dyniami. Nie mogliśmy nie skorzystać z takiej okazji i  zrobiliśmy sobie w tej pięknej scenerii pamiątkowe zdjęcie. Po sportowej rywalizacji i spacerze nasz apetyt się zaostrzył więc przystąpiliśmy do  biesiadowania. Pan Zbyszek rozpalił ognisko, nad którym na okrągłym ruszcie zmieściły się wszystkie nasze kiełbaski, chlebek a nawet pianki. Pani Ewa poczęstowała nas owocami z własnego ogrodu, słodyczami i domową lemoniadą.
Dzięki gościnności naszych Gospodarzy po sytym posiłku mogliśmy  trochę poleniuchować a także spalić zbędne kalorie przy grze  w bilard, tenis stołowy czy fikołkach na trampolinie. Dziewczyny przy akompaniamencie ukulele śpiewały skoczne piosenki. W końcu nadszedł czas powrotu. I tak koło godziny 13:30 wyruszyliśmy w drogę powrotną.  Jechało się nam sprawnie i  szybko a słońce nam przygrzewało.  Co prawda nie obyło się bez wypadków, na szczęście niegroźnych więc wszyscy zmęczeni i zadowoleni wróciliśmy na plac przed szkołą.
Wycieczkę możemy zaliczyć do udanych i niektórzy z uczestników chętnie już dziś wybrali by się na kolejną  :)

WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO

12 czerwca  2018r. odbyła się programowa wycieczka uczniów kl. III do Zakopanego. W wycieczce wzięło udział 42 trzecioklasistów wraz z wychowawczyniami p. B. Orzeł, S. Tatkowską  i przyszłymi wychowawcami P. Anną Guzik ,P. Januszem Wroną. Wyjechaliśmy z Laskowej punktualnie o godz. 8.00 i po dwóch godzinach dotarliśmy na miejsce. Najpierw udaliśmy się do Doliny Kościeliska , która znajduje się w Tatrach Zachodnich i ma około 9 km długości. Idąc doliną podziwialiśmy piękną roślinność i malownicze wierzchołki naszych pięknych Tatr. Następnie udaliśmy się pod Wielką Krokiew im. Stanisława Marusarza. Jest to Skocznia narciarska w Zakopanem. Usytuowana jest na północnym stoku góry Krokiew w Tatrach Zachodnich. Wielka Krokiew jest skocznią naturalną, położoną na stoku górskim, osłonięta lasami. To tutaj odbywają się konkursy w skokach narciarskich w ramach Pucharu Świata. Kolejnym punktem programu wycieczki był wyjazd kolejką torową na Gubałówkę. Stamtąd podziwialiśmy górskie szczyty takie jak :Czerwone Wierchy , Kasprowy Wierch, Giewont i część Tatr Słowackich a u podnóża rozciągała się panorama Zakopanego. Tutaj też kupiliśmy sobie pamiątki i zjedliśmy pyszne zapiekanki. Około godz. 17. 00 wyjechaliśmy z Zakopanego i udaliśmy się w drogę powrotną do Laskowej. Było świetnie ,pogoda nam dopisała, humory też. Szkoda, że to już ostatnia wycieczka z naszymi paniami wychowawczyniami.

WYCIECZKA W NADOLE

Klasa 3b wraz ze swoją wychowawczynią i p. Lucyną Matląg  udała się na imprezę z okazji Dnia Dziecka do Zuzi Urygi. Po drodze było bardzo wesoło i toczyło się wiele rozmów. Kiedy dotarliśmy na miejsce, czekało na nas dużo słodkości, oraz pies ,który się nas bał. Mama Zuzi upiekła dla nas kiełbaski na grillu ,które zjedliśmy ze smakiem. Potem zaczęły się zabawy. Każdy bawił się w co innego i każdy znalazł coś dla siebie. Na szczęście obyło się bez wypadków. Do szkoły wróciliśmy autobusem. Ten Dzień Dziecka był wyjątkowy i bardzo udany.  Z całego serca dziękujemy  mamusi Zuzi Urygi – Pani Małgosi za wspaniałą imprezę.

Joanna Gołąb klasa 3b

PIERWSZE KLASY NA WYCIECZCE

Uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami w piękny czerwcowy poranek udali się na długo wyczekiwaną wycieczkę autokarową do dawnej stolicy naszego województwa. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie lotniska w Łososinie Dolnej, gdzie długo i ciekawie piloci i instruktorzy opowiadali o  lataniu, samolotach i szybowcach, które są na lotnisku. Niebywałą atrakcją tej wizyty była możliwość siedzenia za sterami samolotu. Na zakończenie tego spotkania dzieci miały okazję zobaczenia i karmienia danieli, które są hodowane za hangarami lotniska i stanowią dodatkową atrakcję dla zwiedzających grup wycieczkowych. Przeprawa promem do Tropia była następnym punktem programu wycieczki. Po dotarciu pod kościół udaliśmy się do kapliczki i źródełka Świętego Świerada, a później   na stacje drogi krzyżowej po lesie wokół kościoła. Przy promieniach słońca czekał nas w Gródku nad Dunajcem jeszcze rejs statkiem po jeziorze. Widoki były niesamowite, gdyż pogoda tego dnia szczególnie nam dopisała. Wreszcie dotarliśmy do Nowego Sącza, gdzie czekały na nas obiecane lody, podobno najlepsze w Nowym Sączu.  Zanim dotarliśmy na lody podziwialiśmy z okien autokaru ruiny zamku królewskiego wzniesionego przez króla Kazimierza Wielkiego i Ratusz. Czas szybko minął, a na nas już czekała kolejna atrakcja: sala zabaw Bajkolandii w galerii Trzy Korony. Tu nasi wycieczkowicze zaprezentowali niesłabnącą energię podczas korzystania z atrakcji placu zabaw. To był ostatni punkt naszej wycieczki. Trochę zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń, szczęśliwie wróciliśmy do domu.

WYCIECZKA  KLAS V DO KRAKOWA W DNIACH 15 - 16.05.2018

W majowy ranek 15 maja 2018 r klasy V a i V b wraz z wychowawcami wyjechały na wycieczkę do dawnej stolicy Polski – Krakowa. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie lotniska w Balicach.  Lotnisko zrobiło na nas duże wrażenia, szczególnie podobała nam się to, że mieliśmy możliwość wejścia do samolotu. Następnie udaliśmy się na Kopiec Kościuszki. Mogliśmy podziwiać piękne widoki, widzieliśmy z góry całe miasto. Zwiedzaliśmy też wystawę Kościuszko - Rozdział I, Twierdza  a Miasto Kraków 1846-1918 oraz Polaków drogi do wolności. Wystawy te były bardzo ciekawe  i warte zobaczenia. Mieliśmy też możliwość zwiedzania Krakowa wraz z przewodnikiem. Byliśmy na Wawelu, wyszliśmy w górę po siedemdziesięciu schodach, naszym oczom ukazał się ogromny Dzwon Zygmunt. Mogliśmy pomyśleć życzenie i go dotknąć ale trzeba to było zrobić lewą ręką. Kolejny dzień, czyli 16 maja też był pełen atrakcji. Bardzo zaciekawiło nas Muzeum Inżynierii Miejskiej . Mogliśmy tam  w bardzo przyjemny sposób poznać różne oblicza nauki.  Po czymś dla ducha przyszła pora na coś dla ciała i na pobyt w McDonaldzie. Wycieczkę zakończyliśmy w Ogrodzie Doświadczeń  czyli w takim parku edukacyjnym. Dowiedzieliśmy się tam różnych ciekawych rzeczy. Do domu wróciliśmy bardzo zadowoleni bo Kraków to piękne miasto, pełne atrakcji.

WYCIECZKA  KLAS  DRUGICH  DO  SZCZAWNICY

8 czerwca 2018 r. uczniowie klas drugich wraz z opiekunami: Panią Krystyną Grzegorzek, Panią Marią Biedroń, Panią Renatą Dudziak oraz Panią Grażyną Gutowicz udali się na długo oczekiwaną wycieczkę autokarową do Szczawnicy. O godz. 8.00 wyruszyliśmy autokarem  spod szkoły  w kierunku Jaworek. Pierwszym punktem programu był wąwóz Homole, który oczarował wszystkich wycieczkowiczów bogactwem naturalnej i niezwykle pięknej przyrody. Kolejną atrakcją wycieczki był wyjazd wyciągiem krzesełkowym na Palenicę. Po krótkim odpoczynku i posiłku odważni mogli skorzystać z toru saneczkowego. Następnie udaliśmy się na  pyszne lody na rynku w Szczawnicy. Było bardzo przyjemnie i ciepło, ponieważ pogoda tego dnia szczególnie nam dopisała. Spacerując po uzdrowisku, każdy mógł kupić wymarzone pamiątki dla siebie i najbliższych oraz skosztować wody ze słynnego zdroju „Szymon”. Następnym punktem programu był spływ łodziami flisackimi ze Szczawnicy do Krościenka. Po chwili oczekiwań ujrzeliśmy w oddali pierwszą tratwę ,którą popłynęła pierwsza grupa uczniów. Następnie po chwili oczekiwań przypłynęły trzy tratwy z flisakami i zabrały nas w krótki rejs Dunajcem. To był bardzo miły i niezapomniany dzień spędzony w gronie szkolnych przyjaciół. Z  niecierpliwością czekamy na koleją, wspólną wycieczkę.

WYCIECZKA  DO  SMYKOLNDII  W LIMANOWEJ

4 czerwca uczniowie klasy II a pod opieką p. M. Biedroń, p. R .Dudziak i p. A. Mąka wybrali się na wycieczkę do sali zabaw Smykolandia w Limanowej. Wycieczka ta to prezent od rodziców dla swoich pociech z okazji Dnia Dziecka. Dzieci świetnie spędziły czas na wspólnej zabawie, po której zajadały się pysznymi lodami. Ten dzień na długo pozostanie wszystkim w pamięci. Bardzo dziękujemy rodzicom za tak miłą niespodziankę.

WYCIECZKA W NADOLE

4 czerwca klasa II b wraz z wychowawczynią zaraz po zakończonej mszy św. zebrała się na placu kościelnym, aby wyruszyć na długo wyczekiwaną pieszą wycieczkę. Po sprawdzeniu obecności udaliśmy się w kierunku Jędrzejkówki. Tam czekała na nas Pani Basia, która oprowadzała nas po  skansenie. Mieliśmy możliwość zobaczyć niezwykłe miejsce i podziwiać prywatną kolekcję etnograficzną tworzoną przez Państwa Jędrzejków. Wszystkie atrakcje na tym terenie bardzo się nam podobały, a szczególnie: spichlerze, suszarnie, kuźnia, młyn, zabytkowa pasieka, kapliczka Chrystusa Frasobliwego. Najwięcej eksponatów i warsztatów pracy zobaczyliśmy w budynku ekspozycyjnym. Wizyta w skansenie to dla dzieci namiastka prawdziwej lekcji historii o zupełnie innym stylu życia i ciężkiej pracy ludzi na tym terenie na przełomie XIX i XX wieku. Był też czas na zakup pamiątek  oraz wykonanie kilku zdjęć do naszej klasowej kroniki. Po krótkiej przerwie wyruszyliśmy w kierunku Łęgu, gdzie czekali na nas Państwo Mamakowie-rodzice Filipa. Usmażone przez nich kiełbaski wszystkim bardzo smakowały. Rodzice zadbali też, aby niczego na stole nie brakowało. Pogoda tego dnia dopisała, dlatego lody i napoje cieszyły się największym powodzeniem. Wokół posesji Państwa Mamaków było tyle miejsca do zabaw, boisko sportowe, że nikt nie chciał wracać do domu. Bardzo serdecznie dziękujemy Państwu Bogumile i Norbertowi za tak miłe przyjęcie i gościnność. Dziękujemy także Pani Halinie Orzeł, Marii Dudek, Teresie Jędrzejek oraz Agnieszce Michorczyk za pomoc w przygotowaniu tak wspaniałego przyjęcia dla dzieci z okazji ich święta.

WYCIECZKA KLASY 3A

Nasza wycieczka odbyła się 11.04.2018 r. Byliśmy na Mogielicy. Na początku przyjechaliśmy na plac koło szkoły. Naszymi opiekunami byli rodzice i oczywiście nasza pani. Wsiedliśmy do aut i pojechaliśmy. Jechaliśmy przez lasy i po górach. Kiedy dojechaliśmy na parking , to pani nam powiedziała jak mamy się zachowywać, kiedy będziemy szli przez las i przez pola. Powiedziała też, że każdego kogo spotka się w górach pozdrawia się mówiąc - dzień dobry. Co jakiś czas robiliśmy odpoczynki. Na trasie były różne mapy, a na drzewach zaznaczone były różne trasy. Na Mogielicę szliśmy około 2 godzin. Na szczycie była wieża widokowa, która ma już 10 lat i 20 m wysokości. Udało nam się pojedynczo wejść z panią, ale tylko na drugie piętro, ponieważ wyżej było niebezpiecznie. Obok wieży była mała budka z pieczątkami i mogliśmy sobie po kilka zrobić. Mieliśmy plecaki z kanapkami, wodą i różnymi smakołykami. W czasie odpoczynku na szczycie posililiśmy się tym wszystkim. Po krótkim odpoczynku postanowiliśmy wracać. Do szkoły wróciliśmy około 13.30. Tam już czekali na nas rodzice. To była super - wycieczka.

Ania Chrobak, uczennica klasy 3 a

Pewnego słonecznego dnia, czyli 11 kwietnia  o godzinie 8.00 pojechaliśmy z klasą na wycieczkę, na Mogielicę.  Nasze mamy nas tam zawiozły. Byliśmy podekscytowani. Jedzie się tam około pół godziny. Gdy tam dojechaliśmy, natychmiast ruszyliśmy w trasę. Była dość ciężka, stroma i śliska. W czasie drogi częstowaliśmy się smakołykami i pomagaliśmy sobie dźwigać plecaki. Gdy wyszliśmy na szczyt Mogielicy – widoki były przecudne, zachwyciliśmy się.  Była tam też wieża widokowa, którą wzniesiono 10 lat temu. Potem odnaleźliśmy też budkę z pieczątką, wszyscy się pieczętowaliśmy, nawet kilka razy. Podziwialiśmy widoki, drzewa i ptaki. Niestety pani zadecydowała, że pora wracać. No trudno, ale na pewno kiedyś wrócę na Mogielicę.

Gosia Pławecka, uczennica klasy 3 a

Mogielica to wysoka góra, idzie się na nią około 8 km. Szła z nami prawie cała klasa. Jednak Żani nie było, bo zachorowała. Musieliśmy wstać wcześnie, bo wyjazd był o 8.00. Jechaliśmy samochodami, jechała mama Ani, mama Gosi i Krystiana, i oczywiście nasza pani i jej córka Justyna. Dojechaliśmy na parking a potem szliśmy szlakiem. Po drodze spotykaliśmy innych podróżników. Pani mówiła, że trzeba mówić dzień dobry. Pod koniec było bystro, ale gdy wyszliśmy to zobaczyliśmy piękne widoki, nawet Tatry. Na szczycie była wieża widokowa, ja wyszłam na pierwsze piętro, bo wyżej już się bałam. Gdy odpoczęliśmy, to wróciliśmy do samochodów i do szkoły. Szkoda, że wycieczka trwała tak krótko.

Madzia Tokarz, klasa 3 a

PIESZA WYCIECZKA KLASY 2B - Poznajemy swoją miejscowość

W ostatni piątek września klasa II b wraz z wychowawczynią udała się na pieszą wycieczkę po swojej okolicy. Humory w tym dniu wszystkim dopisywały  za sprawą pięknej pogody.  Niespodziankę zrobił także wszystkim Kacper Stach, który wrócił o jeden dzień wcześniej z nad morza, gdyż bardzo chciał ten dzień spędzić z klasą. Wydawać by się mogło, że dojście do Marcina nie sprawi nikomu kłopotu. Po drodze musiały odbyć się aż  3 postoje, aby zregenerować siły na dalszą wędrówkę w kierunku  Górnej Laskowej. Po dotarciu na miejsce i miłym powitaniu Przez Panią Barbarę Bieda,  przyszedł czas na wspólną zabawę, gry i konkursy. Wszyscy świetnie się bawili. Trwała zacięta walka o zdobycie medali, które ostatecznie zdobyli: Marcin i Oliwia. Medale własnoręcznie wykonała Milena. Był też czas na zajęcia przyrodnicze w grupach. Po wspólnej zabawie przyszedł czas na posiłek, o który zadbali rodzice: Państwo Bieda, Sieja, Pławeccy. Dodatkowo Oliwia upiekła pyszne babeczki a Julia słodkie rogaliki. Jednak najbardziej smakowała wszystkim pizza, którą przywiózł nam na miejsce Pan Andrzej Kotlarz za co serdecznie mu dziękujemy. W tym też dniu mieliśmy dwóch solenizantów: Milena obchodziła 8 Urodziny, a Michał Imieniny. Czas szybko minął. Powrót był dla wszystkich miłym zaskoczeniem. Po zejściu na Folwark do szkoły wróciliśmy autobusem szkolnym. Każdy pytał  już o następną wycieczkę.

ROK 2016/2017

WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO

31 maja 2017r. odbyła się programowa wycieczka uczniów kl. III do Zakopanego. W wycieczce wzięło udział 31 trzecioklasistów wraz z wychowawczyniami p. B. Rosiek, G. Gutowicz i p. B. Piaskowy. Wyjechaliśmy z Laskowej punktualnie o godz. 8.00 i po dwóch godzinach dotarliśmy na miejsce. Pierwsze udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Ten piękny, drewniany kościół został wzniesiony przez górali jako wotum wdzięczności Matce Bożej za uratowanie życia Papieżowi Janowi Pawłowi II podczas zamachu, który miał miejsce 13 V 1981 roku. Potem wyjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Butorowy Wierch, skąd przeszliśmy pieszo na Gubałówkę, podziwiając piękne, tatrzańskie widoki. Z Gubałówki zjechaliśmy w dół kolejką linową. W Zakopanem odbyliśmy spacer wzdłuż Krupówek. Następnie pojechaliśmy zobaczyć słynne skocznie narciarskie, gdzie zimą odbywają się zawody Pucharu Świata w skokach. Kolejnym punktem programu był rejs gondolami po jeziorze Czorsztyńskim. Po opuszczeniu gondoli na brzegu mogliśmy korzystaliśmy z wszystkich atrakcji na placu zabaw. Ostatnim etapem naszej wycieczki był spływ pontonowy Dunajcem czyli rafting w Pieninach. To największa i jedyna taka atrakcja w Polsce. Początkowo trochę się baliśmy czy się nie utopimy, ale szczęśliwie wszyscy cali dotarliśmy do brzegu.  To była ostatnia, może trochę ekstremalna, ale chyba największa atrakcja tej wycieczki. Do domu wróciliśmy bardzo zadowoleni i pełni wrażeń. Będziemy miło wspominać ostatnią wycieczkę z naszymi wychowawczyniami.

PIESZA WYCIECZKA KLAS ZEROWYCH

1 czerwca 2017 roku klasy O wyruszyły na pieszą wycieczkę do Nadola do Państwa Tynka. Po wyczerpującej wędrówce na dzieci czekało mnóstwo atrakcji. Przygotowany przez rodziców poczęstunek, wspaniały plac zabaw, grill i niezwykłe otoczenie, które zachęcało do zabaw. Wycieczka udała się wspaniale.

WYCIECZKA DO NOWEGO SĄCZA

W Dzień Matki uczniowie klas pierwszych wraz z wychowawcami, mgr Józefem Kołodziejem i panią Patrycją Florek oraz w towarzystwie kolegów i koleżanek z edukacji wczesnoszkolnej udali się na długo wyczekiwaną wycieczkę do dawnej stolicy naszego województwa. Po sprawdzeniu listy obecności, uczniowie zajęli miejsca w przyjaznym autokarze. Pierwszym punktem naszej wycieczki było spotkanie w Rogach z artystą rzeźbiarzem Józefem Lizoniem, który opowiedział nam o swoich dziełach. Ilość rzeźb zgromadzonych wokół domu artysty zadziwiła wszystkich! Po krótkim odpoczynku i zakupieniu pamiątek, wyruszyliśmy do Królowej Kingi w Starym Sączu, aby zobaczyć miejsca związane z życiem świętej. Następnie, udaliśmy się w kierunku pobliskiego Ołtarza papieskiego, który ożył w naszych oczach po opowieściach mgr Krystyny Grzegorzek, która wspominała swoje spotkanie w tym miejscu z Ojcem Świętym Janem Pawłem II. Później, czekały nas obiecane lody, podobno najlepsze w Nowym Sączu. Przed upalnym słońcem ukryliśmy się w urokliwym zakątku Miasteczka Galicyjskiego, a następnie powędrowaliśmy w dawne czasy przez zabudowania sądeckiego skansenu. W czasie spaceru nie było końca pytaniom i zadziwieniu, jak ludzie dawniej mieszkali. Czas szybko minął, a na nas już czekała kolejna atrakcja: sala w Małym Robinsonie. Tu nasi wycieczkowicze zaprezentowali niesłabnącą energię podczas eksploracji placu zabaw. To jednak nie był jeszcze koniec  naszej wycieczki. Przy promieniach zachodzącego słońca czekał nas w Gródku nad Dunajcem jeszcze rejs statkiem po jeziorze. Widoki były niesamowite, gdyż pogoda tego dnia szczególnie nam dopisała. W drodze powrotnej czekała nas miła niespodzianka – przeprawa promem w Tropiu. Trochę zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń, szczęśliwie wróciliśmy do domu ze śpiewem majówki na ustach.

PIESZA WYCIECZKA KLASY 4B I 6B

21 września uczniowie klasy 4b i 6b wraz z wychowawcami udali się na jesienną wycieczkę pieszą. Pomimo nie sprzyjającej aury udało nam się pokonać trasę Laskowa – Kamionna (górna stacja wyciągu narciarskiego). Zdobywając laskowskie szczyty mogliśmy podziwiać nasz piękny krajobraz, otaczającą nas przyrodę i roślinność.  Dzięki pomocy  rodziców na szczycie mogliśmy ogrzać się przy grillu i zjeść ciepłe kiełbaski. Był to również czas wspólnej zabawy i  lepszego poznania się. Schodząc ze szczytu mogliśmy podziwiać widoki na różne strony Laskowej. Poszerzyliśmy swoją wiedzę i dowiedzieliśmy się gdzie leżą takie przysiółki jak:Ptaszkówka, Bania, Nowy Swiat, Widoma, Zbójka a także gdzie mieszkają nasi koledzy i koleżanki. Po południu zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do naszych domów.

W OJCOWSKIM PARKU NARODOWYM

Dnia 13.06.16 r. byliśmy na wycieczce w Ojcowskim Parku Narodowym. Najpierw zwiedziliśmy Grotę Łokietka, w której według legendy ukrywał się książę Władysław Łokietek przed rycerzami Wacława II, króla Czech. Następnie udaliśmy się do Jaskini Ciemnej, gdzie odnaleziono pozostałości narzędzi krzemiennych i fragmenty zbroi rycerskiej. Gdy wychodziliśmy z groty, zobaczyliśmy nietoperze. Te ssaki są tu pod ścisłą ochroną. Następnie wypiliśmy wodę ze Źródełka Miłości. Podobno, kto skosztuje tej wody, od razu zakochuje się w pierwszej ujrzanej osobie (na szczęście to tylko przesąd). Następnym punktem wycieczki były ruiny Zamku w Ojcowie, założonego przez Kazimierza Wielkiego. Jego dawną formę widzieliśmy na makiecie. Potem zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze z ekspozycją bogatą w przeróżne organizmy. Po obejrzeniu wystawy pojechaliśmy do zamku w Pieskowej Skale. Nie byliśmy wewnątrz, lecz widzieliśmy dziedziniec główny i piękny, renesansowy ogród. Następnie poszliśmy w kierunku Maczugi Herkulesa. Ta unikatowa formacja skalna powstała dzięki wietrzeniu, czyli rozkruszaniu wapiennych skał przez wodę z dodatkiem dwutlenku węgla. To był ostatni punkt wycieczki. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do  McDonald’s, gdzie radośnie zregenerowaliśmy siły.

Reasumując, zobaczyliśmy miejsce bogate w atrakcje geologiczne, przyrodniczei architektoniczne, w promieniach słońca, miłym towarzystwie i nastroju, a do tego bezpiecznie. Mogę powiedzieć, że to była najciekawsza wycieczka szkolna w moim życiu.

Klimek Wajda

WYCIECZKA NA SŁAWĘTÓWKĘ

Po udanej wycieczce autokarowej przyszedł czas na piesze wędrówki po naszej okolicy. 1 czerwca klasa III a wraz z wychowawczynią wybrała się na Sławętówkę. Razem z nami wędrowała Pani Halina Ficoń - mama Kasi, która dzielnie towarzyszy nam zawsze we wszystkich pieszych wyprawach od początku pierwszej klasy. Wędrując, wszyscy byliśmy ciekawi, jak wyglądają te diabelskie kamienie, o których opowiadają lokalne legendy. Po dotarciu na miejsce, rzeczywiście zobaczyliśmy potężne głazy, a na nim odbite czarcie dłonie. Udało nam się też odszukać miejsca, gdzie według wierzeń odpoczywał diabeł, niosąc olbrzymie skały. W drodze powrotnej zostaliśmy zaproszeni do Państwa Sławętów na pyszne kiełbaski z grilla. Rodzice zadbali też o inne smakołyki, napoje, słodycze i drobne upominki z okazji Dnia Dziecka. Ania z Gabrysią przygotowały wiele atrakcji i zabaw. Wszyscy świetnie się bawili i niechętnie myśleli o powrocie do szkoły.

WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO

31 maja uczniowie klasy III a, III b i II a wraz z wychowawcami udali się na długo wyczekiwaną wycieczkę do stolicy Tatr. Po sprawdzeniu listy obecności, uczniowie zajęli miejsca w autokarze. Miłym zaskoczeniem dla wszystkich była obecność pana przewodnika, który jechał z nami już od Laskowej i przez całą drogę opowiadał nam ciekawostki na temat mijanych miejsc. Pierwszym punktem naszej wycieczki było przejście szlakiem Tatrzańskiego Parku Narodowego na Rusinową Polanę. Tatry zachwyciły wszystkich! Widoki były niesamowite, gdyż pogoda tego dnia szczególnie nam dopisała. Po krótkim odpoczynku, wyruszyliśmy do Królowej Tatr na Wiktorówkach, aby podziękować Matce Bożej Jaworzyńskiej za opiekę nad nami i prosić o potrzebne łaski. Następnie udaliśmy się w kierunku skoczni narciarskich. Tam mogliśmy zapoznać się z historią ich powstania oraz długością skoków oddawanych przez wybitnych zawodników takich jak Adam Małysz czy Kamil  Stoch. Później podjechaliśmy pod Butorowy Wierch, aby wyciągiem krzesełkowym zdobyć jego szczyt. Jakież było nasze zdziwienie, kiedy okazało się, że każdy z nas może sobie kupić pamiątkowe zdjęcie zrobione w czasie wjazdu. W czasie krótkiego spaceru, mogliśmy zaopatrzyć się w pamiątki i prezenty dla najbliższych. Ponieważ czas szybko minął, musieliśmy wracać do domu. W drodze powrotnej czekała nas miła niespodzianka – lody, na które zaprosili nas opiekunowie. Trochę zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń, szczęśliwie wróciliśmy do domu.